středa 21. listopadu 2012

Mýdlový sliz

soda, mýdlo a hotový sliz v odměrce

Inspirována článkem v magazínu Doma Dnes rozhodla jsem se pro výrobu mýdlového slizu na praní.
Zakoupila jsem jádrové mýdlo (16 Kč) a 1 kg krystalické sody na praní (20 Kč)

1. Autorka článku doporučuje mýdlo nastrouhat na jemném struhadle, jinak se dlouho rozpouští. Takže jsem  tak učinila.
2. K nastrouhanému mýdlu jsem přidala 250 g sody a zalila 1 litrem teplé vody.
3. Všechno jsem vařila a míchala v hrnci tak dlouho, dokud se to nespojilo.
4. Směs jsem přelila do kyblíku a přidala 4 litry teplé vody. Zase jsem to rozmíchala.
5. Hotovou směs jsem přelila do pětilitrového kanystru od Lovely, kam se to akorát vešlo.

Koupila jsem i citronovou esenci, kdyby výsledek nebyl příliš voňavý, ale zatím není třeba. Mnou koupené mýdlo má taky trochu citronovou vůni.

Zchladlá směs má pudinkovou konzistenci, takže se z kanystru hůř nalévá do odměrky. Před nalitím to trochu rozmíchám obrácenou vařečkou. 

K prádlu dávám jednu odměrku (někdo dává jeden kelímek od jogurtu) přímo do bubnu pračky. 
Co se týče pracích kvalit jsem spokojena. Provedla jsem test s velmi špinavými kuchyňskými chňapkami, které jsem přidala k prádlu bez předchozího namáčení a .... sliz  mě nezklamal, vypral všechno.


Žádné komentáře:

Okomentovat