sobota 12. května 2012

Narozeninová oslava



K slaví narozeniny a přála si pozvat pár kamarádek. Původní plány na garden party překazil déšť, takže slavíme doma. Vyklidila jsem z nudlózního pokojíku velké hračky a ty ostatní rozmístila podél stěn, aby vzniklo místo na řádění. 
Jeden večer jsem věnovala výrobě dekorace:
1) proužky krepáku tří barev spojené na koncích sešívačkou jsou přilepené na skříni a na zdi lepítkem připomínajícím žvýkačku. Na nich visí nafouklé balonky.
2) Girlandy z krepáku na pultíku s občerstvením a na dveřích
3) Vlaječky na muffiny z barevných pásek
4) Koule z ubrousků visící nad občerstvením (přivázané na zácloně)


Celkové náklady asi 120 Kč, ale něco už jsem měla doma, takže ve skutečnosti jsem teď platila méně. Kupovala jsem jenom krepáky (30Kč), ubrousky (20 Kč) a balónky (10 Kč)


Na půdě jsem našla nevyužitý parapet, tak jsem vyrobila pultík na občerstvení. Je položený na dvou kostkách na sezení, překrytý ubrusem. Girlanda je přilepená zase tou "žvýkačkou".


Postup na výrobu girlandy


Vlaječky na muffiny jsou z barevné lepící pásky (náhodou kdysi koupená ve Vichrovi) obtočené kolem párátek. Některé muffiny jsou s jahodami, jiné bez nich, zato ozdobené zbytkem tvarohového krému, který jsem použila  na dort.

Motýl

Dort jsem dělala malý, jen pro děti. Stejně ho nakonec půlka zbyla. Děti si jen hrály a nic nejedly. 

Takže dort jsem pekla v malém kastrůlku o průměru 17 cm. Byl celkem nízký, takže jsem ho ani uvnitř neplnila. Překrojila jsem ho napůl tak, aby vznikly dvě křídla.Na bocích a na povrchu jsem ho potřela tvarohovým krémem. Bok jsem polepila plátky mandlí a na vrch dala jahody. Jahody jsem potřela želatinou, aby se pěkně leskly. 
Tělo motýla tvoří kupovaný Sójový řez (taky by se dal použít Kokosový kmen) seříznutý do špičky, aby sedl mezi křídla. V horní části jsem ho rukou vytvarovala trochu dokulata, aby to připomínalo hlavu, zapíchla dvě špejle místo tykadel, nalepila oči z barevného zdobení a nařízla pusu.

Nakonec jsem obvod oťupkovala zbytkem  krému.


Odměny: pohlednice, svítící tyčinky, kapesníčky, nafukovací balónky, gumy na gumování, hopskulky, malé bonbóny, malé sušenky, sponky do vlasů, samolepky, céčka


Děcka se nejdřív vyblbly u písniček, pak si chvilku hrály, a když už nevěděly, coby, donesla jsem dort.
Po dortu následovalo pár soutěží. Za každou soutěž si děti vzaly jedno céčko a postupně jim vznikal náramek (nebo korále). Soutěže si losovaly z klobouku.

Namaluj praseti ocásek se zavázanýma očima.

Házení kroužku na odměny. Která odměna skončí v kroužku, tu si vítěz bere.

Najdi stín ke každé věci.

Další: Kimovka, poznávání věcí pohmatu, skládání velké skládačky, kuželky...
Pak přišla na řadu promítačka a popcorn, takové domácí kino. 

A zazvonil zvonec a oslavy je konec.



Žádné komentáře:

Okomentovat